Saturday, January 12, 2008

news - nouvelles

Daily News Update 11th January 2008
Mise à jour 11 janvier 2008

Latest: Here is the David Condos Studio video "When The Land Becomes The Sea"
I have been exchanging emails with David these past few days. He is glad to be of help in encouraging the students and young people with whom I work. Do pray for that the leaders from the group of churches which are responsable for the convention I mentioned in the previous news. Pray that they would receive the vision for the young people in the churches. To remind you of the situation, I was invited three years ago to create the youth events during the churches' annual convention bringing together the APEB group of churches. I was offered the use of the Mons university "Gutenberg auditorium" which usually seats about 300 students. My friends from the churches were very supportive in all that was needed to be done and I was glad to be able to freely serve the churches with no strings attached. Claire and myself have feel privileged to serve in love as we do during the summer youth camps, according to God's enabling. My prayer is that young people with whom I have worked would take over different responsabilities and take the work forward.
Prayer items and links: 1.Exams: Melody, Johanan, Alison 2.Invited to meet with Youth convention committee on the 25th January.
Dernières nouvelles: Vous pouvez visionner une vidéo de l'enregistrement du chant ""When The Land Becomes The Sea" en studio par David condos. J'ai échangé plusieurs emails avec David ces derniers jours. Il était content de pouvoir encourager les jeunes et les étudiants qui sont en contact avec moi. Priez pour le comité des églises qui est responsable pour la convention (j'en ai parlé dans mes nouvelles précédentes). Priez pour que le comité reçoit la vision pour les jeunes dans les églises. Je résume la situation. Je fus invité il y a trois ans à créer les rencontres pour jeunes pendant la journée de la convention pour le groupe des églises apeb. On m'a offert l'auditorium "Gutenberg" à l'Université de Mons avec un minimum de 300 places assises. Les responsables des églises concernées m'ont soutenu dans tout ce que j'ai proposé. J'étais personnellement content de pouvoir servir les églises librement. Claire et moi-même avons eu le privilège également de servir dans les camps d'été parmi les jeunes. Ma prière est que les jeunes parmi lesquels nous avons travaillés puissent eux-meme être appelés par Dieu à continuer le travail.
Sujets de prière et liens: 1.Examens de Jo, Melody, Alison. 2.Invité à rencontrer le comité de la convention des jeunes le 25 janvier.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home